ماشین حساب

حسابداری

ماشین حساب

حسابداری

مقالات حسابداری ، نرم افزارهای حسابداری ، کتاب و ...

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

در بین کاربران سایت پی اچ دی تست به ویژه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی کمتر کسی است که بابک – حسابداری رانشناسد. نظرات ایشان در صفحه تجربیات مصاحبه دانشگاه آزاد اسلامی برای بسیاری از کاربران راهگشا بود. ایشان در آزمون دکتری ۹۲ آزاد در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران پذیرفته شده اند و این بهانه ای شد تا پای صحبت های شان بنشینیم.

babak nejad toolami

پی اچ دی تست : با سلام . لطفا بفرمایید متولد چه سالی هستید؟ و چه سالی وارد مقطع کارشناسی حسابداری شدید؟

-           سلام و عرض ادب خدمت شما و همگی دوستان . من متولد ۲۷امرداد ۱۳۵۰ در تهرانم و در سن ۳۱ سالگی (۱۳۸۱) وارد  رشته حسابداری شدم و در ۸۵ به پایان رساندم .

پی اچ دی تست: قبل از آن به چه کاری مشغول بودید؟ چه شد که وارد رشته حسابداری شدید؟

-           در سالهای ۶۸-۷۲ در رشته ریاضی کاربرد کامپیوتر تحصیل کردم و سالها مدرس ریاضی و کامپیوتر بودم و بدلیل عدم امنیت شغلی صرفا با تدریس و تصمیم گرفتم وارد رشته حسابداری بشوم و در راستای طرح ام دقیقا پیش رفتم و با اتمام لیسانس ،رییس حسابداری کارخانه کنسروی بودم  و بعد از آن، چند سالی است که مدیر مالی اداری در شرکت دیگری هستم.

پی اچ دی تست : چرا تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع دکتری گرفتید ؟

-           علاقه من به تدریس و تحقیق در دانشگاه انگیزه اصلی ام در این انتخاب بود. البته این انتخاب مربوط به سال گذشته نیست. من از همان زمان که خود را برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ (۳۹سالگی) آماده می کرد قدم در این راه گذاشتم و توانستم رتبه نخست کشوری آزمون کارشناسی ارشد آزاد را کسب کنم.

پی اچ دی تست : مطالعات تان برای دکتری از چه زمانی آغاز شد ؟

-           شاید بتوانم بگویم از همان دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد. من در این دوران جزوه ها و کتاب های مختلف را برای خودم خلاصه می کردم و به صورت یک جزوه کامل در می آوردم. این جزوه ها هنوز هم در حال تکمیل هستند و اگر باز هم نکته جدیدی بیینم به آنهااضافه می کنم.

اما مطالعه اختصاصی من برای کنکور دکتری که همانا مرور یادداشتهای خودم بوده، از حدود دی ماه ۹۱ آغاز شد. چرا که در طول ترم هم  مشغول تدریس بودم و قبل آن مشغول مقالات پایان نامه که در ۲۸ تیر ۹۱ دفاع کرده بودم . من برای دانشجویان وقت زیادی میگذارم و درکنار مشغله های شرکتی و…، فرصتی برای مطالعه پیدا نمی کردم.

پی اچ دی تست : برای زبان تخصصی هم جزوه داشتند؟

-           خیر. من از دوره کارشناسی شروع به حفظ کامل فرهنگ لغات تخصصی حسابداری کرده بودم و فرهنگ تخصصی “خوش طینت -مدرس”را حفظ هستم و تا الان حدود ۸۰ درصد لغات فرهنگ “نوروش “را در ذهن دارم. البته یک نکته مهم برای زبان تخصصی این است که تنها دانستن معنای  لغات کافی نیست. در زبان تخصصی سوالات دروس مدیریت مالی(در سطح لیسانس و ارشد) و  حسابداری مدیریت(ارشد) و  … به زبان انگلیسی پرسیده می شود. یعنی اطلاع از مباحث علمی و محاسبات  مربوط نیز ضروری است.

پی اچ دی تست : مطالعه چه منابعی را به داوطلبان این رشته توصیه می کنید؟

تیوری

بلکویی ، اسکات ، شرودر

حسابداری مدیریت

شباهنگ ، بلوچر ، نیکبخت ، میراسکندری

مدیریت مالی:تقوی ، نیکومرام

حسابرسی:اصول ۱،۲سازمان حسابرسی،اصول حسابرسی مهرانی، فلسفه حسابرسی حساس یگانه ، بیانیه  مفاهیم بنیادی حسابرسی ، نقش اقتصادی حسابرسی والاس ، اسنانداردهای حسابرسی

آمار: عادل آذر ، رنجبران

روش تحقیق: حافظ نیا ، دلاور

زبان تخصصی:فرهنگ خوش طینت و مدرس ، نوروش

علاوه براینها همه کتب نشر ماهان برای دکتری حسابداری مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار گرفت.

منابع اضافی پیشنهادی

کتب استادان علوم تحقیقات

پروفسور رهنمای رودپشتی: تیوری های مالی ، حسابداری مدیریت ، مدیریت مالی ، هزینه یابی هدف و هزینه یابی فعالیت

پروفسور نیکومرام ودکتر بنی مهد: تیوری حسابداری

دکتر وکیلی فرد: مدیریت مالی

سایر کتب پیشنهادی

حسابداری مدیریت پیشرفته سجادی

مدیریت سرمایه گذاری جونز

علاوه بر کتب ،مطالعه مقالات روز هم درمورد مباحث دروس بخصوص تیوری و حسابداری مدیریت و آزمونهای آماری و مدیریت مالی خوبه

نکته مهم  آمار برای امسال این بود که بسیاری از سوالات تحلیلی و غیرمحاسباتی بود.

پی اچ دی تست : برای مصاحبه هم مطالعه جداگانه ای داشتید ؟

-           من کلا زیاد مقاله می خوانم اما در فرصتی که تا مصاحبه داشتم روی مقالات اساتید علوم و تحقیقات متمرکز شدم تا با زمینه های تحقیقاتی آنها آشنا باشم. جزواتم را هم دوباره مرور کردم.

پی اچ دی تست : رزومه تان به چه صورت بود ؟

-           ازنظر پیشینه پژوهشی، از  پایان نامه یک مقالهISIو یک مقاله علمی ترویجی چاپ شده داشتم.  مقاله علمی پژوهشی دیگری را هم ارسال کرده بودم اما آن زمان هنوز پذیرفته نشده بود ولی حدودا یک ماه پیش مجله تحقیقات حسابداری و حسابرسی اکسپت نمود.

همان طور که گفتم رتبه یک کشوری آزمون کارشناسی ارشد و از فارغ التحصیلان ممتاز بودم که مفتخر به دریافت تندیس  دانشگاه آزاد قزوین شدم. با نمره تز۱۹٫۹۰ و معدل ۱۸٫۲۱ وتزم موضوعی بین رشته فاینانس ، حسابداری ، اقتصادسنجی و هوش مصنوعی بود.از نظر پیشینه تدریس دانشگاهی هم مدرس مدعو حسابداری دانشگاه پیام نور رشت هستم .

پی اچ دی تست : و کلام آخر؟

در پایان فرصت را غنیمت می شمرم و ضمن سپاسگزاری از خانوادم عزیزم،  از همه استادان ارجمندم در ۱۰-۱۱ سال  تحصیل دانشگاهی تشکر میکنم و بویژه از استادان. دوره ارشد و ازجمله گرانمایگان،  جنابان آقایان(به ترتیب الفبا) دکتر فرزین رضایی ،دکتر کیامرثفتحی،دکتر حسین کاظمی و تشکر ویژه هم از مسولین سایت ارزشمنده پی اچ دی تست که تبادل اطلاعات بین بچه ها را امکانپذیر کردند و کار سترگی را متقبل شدند که ستودنیست و همچنین تشکر صمیمانه از همه خواهران و برادران خوبم که منو مورد خطاب و عنایت مهرآمیز خویش قرار دادند..

به امید آنکه همگی ،حضور و عملکردی مبتنی بر اخلاق، دانش و خلاقیت در جامعه داشته باشیم در ابعاد علمی،حرفه ای و روزمره زندگمی امان و با امید و تلاش هوشمندانه برای هدفهای متعالی،گامهای سنجیده و استوار بر داریم  .

پاینده باشید.

KARNAME

KARNAME-nahayi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی